¨FrMsN¨
Kadının İslâm’daki yeri nedir? Uf4haxp96




Kadının İslâm’daki yeri nedir? K-352495-welcome_ho%C5%9Fgeldiniz_yaz%C4%B1s%C4%B1_hareketli
¨FrMsN¨
Kadının İslâm’daki yeri nedir? Uf4haxp96




Kadının İslâm’daki yeri nedir? K-352495-welcome_ho%C5%9Fgeldiniz_yaz%C4%B1s%C4%B1_hareketli
¨FrMsN¨
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

¨FrMsN¨

FrMsN
 
AnasayfaExceLLenT FoRuMLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Kadının İslâm’daki yeri nedir?

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Aladar
Administrator
Administrator
Aladar


Mesaj Sayısı : 172
Rep Puanı : 332
Başarı : 0
Kayıt tarihi : 07/08/09
Yaş : 30
Nerden : eskişehir

Kadının İslâm’daki yeri nedir? Empty
MesajKonu: Kadının İslâm’daki yeri nedir?   Kadının İslâm’daki yeri nedir? Icon_minitimePaz Ağus. 16, 2009 10:00 am

İslâmiyet kadına pek büyük bir mevki ve şerefli bir makam vermiştir. Cenab-ı Hakk bir ayet-i kerime de “Ana-babanıza öf bile demeyin” (İsra Sûresi 28) buyurmuştur.

Efendimiz Hazretleri de “Cennet anaların ayakları altındadır” (Suyûtî el-Camiü’s-sağir 3642) buyurmakla validelere çok büyük bir makam vermiştir. Bu münasebetle İslâm’da kadın-erkek eşitliği olmadığı şeklindeki itirazlara kısaca temas edelim:
Cenab-ı Hakk sonsuz hikmetler sahibidir. Mahlukatını hikmetinin iktizasına göre istediği gibi yaratır. Bazısına diğerinden farklı kabiliyetler ve meziyetler verir. Hiçbir mahlukun bu hüküm ve iradeye müdahale etmeye hakkı yoktur.

Allah erkekler ile kadınları her yönden eşit yaratmamıştır. Bu iki cinsi her cihetle eşit kılmaya çalışmak ancak fıtratı değişmekle mümkündür bu ise muhaldir. Erkeğin ve kadının mahiyetleri bir çok cihetle farklılık gösterir. “Hüküm çoğunluğa göre verilir” kaidesinden hareketle şöyle diyebiliriz: Erkekler “güç ve kuvvette teşebbüs kabiliyetinde cesarette” kadınlar ise “şefkatte hassasiyette vefa ve sadakatte” daha ileridirler. Gerek kadının gerek erkeğin birbirinden üstün tarafları vardır. Aile çatısı altında her iki tarafın üstün meziyetleri birleştirilir ve böylelikle ailenin ihtiyaçları yanında saadeti de temin edilmiş olur.

Erkeklerin güç ve kuvvet yönünden daha ileri olmaları sebebiyle Cenab-ı Hakk ailenin sorumluluğunu birinci derecede erkeklere yüklemiştir. Erkekleri kadınların ihtiyaçlarını yerine getirmek onları maddî ve manevî her tehlikeden koruyup gözetmekle mükellef kılmıştır. Bu hakikat şu ayet-i kerimede açıkça beyan buyurulmuştur; “Erkekler kadınlar üzerine yönetici ve koruyucudurlar. Çünkü bir kere Allah bazılarını diğerlerinden üstün kılmıştır. Bir de erkekler mallarından (kadınlarına) nafaka verirler. Onun için iyi kadınlar itaatkardır. Allah onları (kocalarının himayesine vermekle) koruduğu gibi onlar da gaybı (namuslarını ve kocalarının mallarını) korurlar.” ( Nisa Sûresi 34)

İslâmiyet erkeğin kadına karşı yaptığı bu ihsanlara karşı kadına da kocasına karşı itaati vacip kılmış ve bu itaati ibadet saymıştır. Bu ayet-i kerime bir taraftan erkeklerin hakimiyetini diğer taraftan da kadınların kıymet ve faziletini ders veriyor.

Şu var ki aile reisi olmak başkadır Allah katında üstün olmak daha başkadır. Kur’an-ı Kerime göre üstünlüğün ölçüsü cinsiyet değil takvadır. Takva ise en kısa ifadesiyle Allah’tan korkmak günahlardan sakınmak Onun razı olmadığı hareket tavır hal ve sözlerden uzak durmak Onun rızasına ermeyi en büyük maksat bilip bunu kaybetmekten son derece korkmaktır.

Aile içindeki nizam ve ahengin devamı için erkeğin aile reisi olması ve kadının da ona itaat ile mükellef kılınması zarurîdir. Mutlak eşitlik bu itaati kırmakla ailedeki nizamı bozar; huzur ve saadeti mahveder ve çoğu zaman boşanmalara yol açar.

Kadının erkeğine itaati ne kadar lazım ise erkeğin de kadının hak ve hukukunu gözetmesi o kadar vaciptir. Buna göre İslâmiyet’te “kadınların erkeklere esir oldukları” iddiası tamamen batıldır. Aksine İslâm’da kadın erkekten daha fazla zevk ve sefa imkanına sahiptir. Zira İslâm erkeği kadının nafakasını temin ile mükellef kılarken kadını bundan muaf tutmuş bunun yerine kadına en zevkli bir vazife olarak “çocuk terbiyesini” vermiştir. Bunun içindir ki Allah şefkat hissini kadınlara erkeklerden çok daha fazla lütfetmiştir.

Bugün kadın hürriyeti diye ortaya atılan şeyler kadınların ancak sefahate düşmelerini ve sefaletlerini netice vermiş izzetlerini zillete çevirmiştir. İslâmiyet ise onların iffet ve namuslarını muhafaza altına almakla şeref ve haysiyetlerini korumuştur.

Bazı çevreler İslâm’ın örtünme emrini kadının hürriyetinin kısıtlanması şeklinde takdim ediyorlar.

Öncelikle şunun bilinmesi gerekir: Kadınların örtünmeleri bütün semavi dinlerin ortak hükmüdür. Rahibelerin örtünmeleri bunun açık bir delilidir.

Öte yandan örtünme sadece kadınlar için değil bütün insanlar için fıtrî bir vazifedir. Hiçbir millette erkeklerin veya kadınların çıplak olarak gezdikleri görülmez. Ancak örtünmenin sınırında münakaşa vardır. İslâmiyet’e göre kadın yabancı erkeklerin şehvetlerini tahrik edecek bütün azalarını örtmekle yükümlüdür. Böylece dünyada haysiyet ve şerefini ahirette ise ebedi saadetini kurtarmış olur. Öte yandan kadınlar İslâm’ın men ettiği şekilde açılıp saçılmakla erkekleri günaha sokmakta ve “sebep olan işleyen gibidir” hükmünce onların günahlarının bir katı da kendilerine yazılmaktadır. İslâm örtünme emriyle kadınları bu tehlikeden de muhafaza etmiş olur.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Kadının İslâm’daki yeri nedir?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Fal nedir?
» İman nedir
» İşletim Sistemi Nedir?
» İmanın tarifi nedir?
» Allah’a iman nedir?

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
¨FrMsN¨ :: KÜLTÜR VE SANAT :: Dinimiz İSLAM-
Buraya geçin: